68

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Hästarna igen

Av Janne - 27 augusti 2008 20:45

Har varit här nu i två dagar. Fick lite ordning på filmkameran men vågar inte titta på resultatet. Har ju inte hålllit i en kamera sedan jag filmade med vändåttan. Jag har föresten en bra historia när jag köpte min Retina III i tyskland. Det blev en kamera i stället för ett efterlängtat Mäkelintåg. Först när jag fyllde 40 köpte jag en större anläggning samtidigt med min första häst. Det kan jag berätta mer om. Jag kommer nog till den historien framöver.

Men Sino och Rapé mår bra. Skitiga efter en månad i hagarna men mår bra. tog in dom var för sig i manegen och longerade. Det låter annorlunda, underlaget är annorlunda och ser ut annorlunda. Grejer hänger i taket, trapetsen och attiraljer för annan luftakrobatik. Det luktar säkert annorlunda också för en häst. Lite tröga i början men efter en stund lydde de mina kommandon. Rapé var lite försiktigare än Sino. Hovarna ser bra ut. Rapé har fått mycket bättre hovar sedan jag började använda först nyponpulver och sen Steeljoint.

Skolan börjar först på måndag 1 september. Vi blir två som går kursen för Horse Performance och fem elever går stuntutbildningen.

Regnade i morse och jag kom på att jag behöver regnkläder. In till stan och handlade. Satsade också på en tesil. På torget köpte jag lax som var både rökt och gravad. Kunde ha det värre.

 
 
Ingen bild

J

29 augusti 2008 09:07

Najadlax är supergott!

 
Ingen bild

Karin

29 augusti 2008 21:48

Janne, jag har läst allt på din blogg - suverän läsning å ser fram emot fortsättningen. Jag och herrarna från Rävåkra och inspekterar dig, Sino & Rapé i slutet av september. Ha de å vi ses. Karin

 
Ingen bild

Natasha

4 september 2008 16:51

Så roligt att höra att du mår så bra! Det var roligt med videofilmen och bilderna!
Ser fram emot nya inlägg.
Natasha

 
Ingen bild

Helen

9 september 2008 14:38

Nu måste du berätta hur det för dig och dina fina hästar i "skolan"!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 8 maj 2009 02:23

Hejsan,Jag lägger upp lite bilder från i helgen eftersom Janne verkar ha fullt upp med slutprov mm./Sandra...

Av Janne - 25 februari 2009 21:56

Jag lämnade Socialdemokraterna som jag varit medlem i sedan l973. Det har väl varit många gånger som jag inte varit införstådd med hur partiet har agerat men det är högt i tak och jag var med för att jag står för reformism och humanism. Men jag klara...

Av Janne - 23 februari 2009 22:16

Ja, jag har inte vunnit på Triss eller fått oväntat besök till kaffet. Någon gång skall väl träningen ge resultat. Långsamt växer styrkan och med den möjligheten att genomföra de fysiska övningarna. Före Jul kunde jag ju klättra i rep och i dag lyck...

Av Janne - 23 februari 2009 00:02

 Jag tror att jag fick mitt körkort 1959. Sen dess har jag haft en parkeringsbot på Gärdet i Stockholm, betalt böter för en fortkörning i Haninge och tre gånger har jag stoppats vid poliskontroller. Vid det ena tillfället fick jag göra en alkotest (S...

Av Janne - 22 februari 2009 21:04

För några år sedan hade jag möjlighet att i Norge delta i ett antal kurser i medlingsteknik. Det var en hel del teori och naturligtvis rollspel och andra övningar.  Den norska kursledaren använde sig av en teknik att minst två gånger om dagen låta os...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards