68

Direktlänk till inlägg 9 september 2008

SJ, SJ galme vän

Av Janne - 9 september 2008 22:30

 

Satt länge i natt och funderade på hur det här skall gå med projektet ”Horse Performance” och därför sov jag länge. Körde till Ystad för att köpa biljett till Stockholm (Mats och Gunilla har genröst lånat mig sin ena bil). Måste upp och förbereda för en inneboende medan jag är bortrest.  Hasse skall följa med ner igen och filma. Men på Ystad Central kan man bara köpa biljetter till Skånetåg! Och till Stockholm? Får du åka till Malmö för att köpa! Men på nätet kan du köpa biljett direkt mellan Ystad och Stockholm. Hallå! Ser det ut som om jag går runt med en dator. På turistbyrån rådde de mig att gå till en resebyrå. Det finns två i stan. Tillhör Skåne fortfarande Danmark? Har jag missat nåt? Så jag åkte hem igen och beställde en biljett på nätet. Och den kan hämtas antingen i Pressbyrån eller hos 7-Eleven eller ATG ombud, med vissa undantag. Där jag bor kan man köpa trisslotter och en Ego-Boy, det är allt. En hjälpsam dam som var framför mig, och  packade ner sina matvaror i kassen, trodde nog att Pressbyrån vid stationen kunde lämna ut biljetten. OK, långsamt börjar jag inse att jag hamnat i en glesbygd och inte har rätt att bli arg och måste bygga upp tålamod, får inte bli mordisk. Ja ni läste ju om mina bekymmer med mamma tidigare. I morgon skall ni få en riktig mordhistoria.

Innan jag lämnade Ystad handlade jag vid Skafferiet i hamnen. Mums, vad goda grejer de hade. Hit får jag återkomma. Handlade lunch till oss på anläggningen. Det räckte till fler. Och gott var det.

Tog in hästarna i corallen lät dem jogga ett tag innan jag borstade dom rena. Ja, Rapé ser ut som han gör. Blir nog till att schamponera till veckan. Hittade en bamsefästing på honom också. En söm är på väg att lämna ena framskon och det påminde om att båda  behöver skos, om två veckor. Blev ingen join-up förrän han sprungit sig ordentligt trött. Men sen stod han helt stilla (skall dom ju alltid göra på kommandot ”stå”) medan jag grejade med honom. Sino är ju som en valp och vill hoppa upp i famnen bara man lovar att borsta på honom. Motvilligt, och helt onödigt enligt honom, gav han sig ut på några varv i corallel.

Lynx red en av sina hästar. Här behövs ingen pall för att kliva på hästen. Hej hopp! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Janne - 8 maj 2009 02:23

Hejsan,Jag lägger upp lite bilder från i helgen eftersom Janne verkar ha fullt upp med slutprov mm./Sandra...

Av Janne - 25 februari 2009 21:56

Jag lämnade Socialdemokraterna som jag varit medlem i sedan l973. Det har väl varit många gånger som jag inte varit införstådd med hur partiet har agerat men det är högt i tak och jag var med för att jag står för reformism och humanism. Men jag klara...

Av Janne - 23 februari 2009 22:16

Ja, jag har inte vunnit på Triss eller fått oväntat besök till kaffet. Någon gång skall väl träningen ge resultat. Långsamt växer styrkan och med den möjligheten att genomföra de fysiska övningarna. Före Jul kunde jag ju klättra i rep och i dag lyck...

Av Janne - 23 februari 2009 00:02

 Jag tror att jag fick mitt körkort 1959. Sen dess har jag haft en parkeringsbot på Gärdet i Stockholm, betalt böter för en fortkörning i Haninge och tre gånger har jag stoppats vid poliskontroller. Vid det ena tillfället fick jag göra en alkotest (S...

Av Janne - 22 februari 2009 21:04

För några år sedan hade jag möjlighet att i Norge delta i ett antal kurser i medlingsteknik. Det var en hel del teori och naturligtvis rollspel och andra övningar.  Den norska kursledaren använde sig av en teknik att minst två gånger om dagen låta os...

Ovido - Quiz & Flashcards