68

Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Janne - 23 februari 2009 22:16

Ja, jag har inte vunnit på Triss eller fått oväntat besök till kaffet.

Någon gång skall väl träningen ge resultat. Långsamt växer styrkan och med den möjligheten att genomföra de fysiska övningarna. Före Jul kunde jag ju klättra i rep och i dag lyckades jag med att komma upp i tyget. Det krävdes att jag kom på att fukta händerna för att få ett tillräckligt starkt grepp för att inte glida i tyget. Nu vet jag varför det är viktigt att ”spotta i nävarna”.

Fortsätter att träna Sino med garocchan och tillsammans med Rapé utveckla tandemridningen. Jag letar efter ett par passande svarta lädertömmar till Rapé men det verkar lättare sagt än gjort. Får kanske specialbeställa ett par. Förslag?

Snön försvinner raskt och vi hoppas att värmen kommer och att blötan försvinner ur marken.

Av Janne - 23 februari 2009 00:02

 Jag tror att jag fick mitt körkort 1959. Sen dess har jag haft en parkeringsbot på Gärdet i Stockholm, betalt böter för en fortkörning i Haninge och tre gånger har jag stoppats vid poliskontroller. Vid det ena tillfället fick jag göra en alkotest (Stockholm). Andra gången påpekade polisen att ena framljuset var felaktigt (Linköping). Tredje gången ville de se körkortet (Södertälje).Häromdagen fick jag låna en bil av en vänlig person. På kvällen när jag körde in mot stan såg jag att det var en poliskontroll för bilar på väg ut från stan. Jag anade att det snart skulle komma en kontroll av bilister in mot stan och såg snart också en polis som vinkade med en röd stav. Samtidigt koncentrerade jag mig på mötande trafik som bländade mig något och innan jag visst ordet av hade jag kört förbi polismannen med den röda staven. När jag tänkte efter var jag rätt oklar på om han försökt vinka in mig på en parkeringsficka eller vad han egentligen ville att jag skulle göra, men jag stannade några meter senare.  Nu blir det skäll och böter tänkte jag medan jag vevade ner rutan.-         Ledsen konstapeln men din anvisning var inte helt klar för mig, sa jag-         Har ni körkort frågade han-         Ja då-         Har ni druckit fortsatte han-         Näää-         Det är bra då kan ni köra vidareHäpp!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards